DOKTOR KATA RESULT CHOLESTROL SAYA TURUN MENDADAK SEKALI! SAYA AMALKAN SETIAP PAGI WAKTU PERUT KOSONG. INI RAHSIANYA

Doktor Kata Result Cholestrol Saya Turun Mendadak Sekali! Saya amalkan Setiap Pagi Waktu Perut Kosong. Ini Rahsianya

Saya amalkn mkn saulas bwg. Ptih dgn madu asli (tk kira apa brand -guna sudu plastik) waktu pagi dgn perut kosong dn bila gi checkup semgu kmudian… Alhamdulillah doc kata result cholestrol saya turun mendadak sekali (significantly drop)..

Sumber di petik dari : Salbiah Nordin

Antara manfaat bawang putih adalah menewaskan setiap jenis jangkitan kerana bawang putih mempunyai kandungan anti bakteria yang kuat, melawan juga mencegah pelbagai jenis kanser, mengubati masalah pencernaan, menurunkan kadar kolestrol, serta meredakan selsema.

Bahannya :
1 Ulas Bawang Putih

1 Sudu Madu Asli

Sudu Plastik

Caranya :

Potong beberapa hirisan bawang putih atau menumbuknya, kemudian tambahkan satu sudu madu. Anda boleh mula minum dan amalkan setiap pagi sewaktu perut masih kosong . Minum banyak air setiap hari untuk menyingkirkan toksin-toksin dari tubuh badan serta mengubati pelbagai jenis penyakit.

via FB Keluarga Till Jannah

Gosok Pada Wajahmu Campuran Lemon dan “Bahan Ini”, Tunggu Selama 20 Minit Lalu Bilas, Khasiatnya Boleh Buat Bintik-bintik Hilang Seketika!

Bintik kecil berwarna putih atau kekuningan yang sering muncuk di sekitar mata itu biasa disebut sebagai milia. Milia juga bisa muncul di pipi, hidung, dahi, dan dada.

Ini sangat umum pada bayi yang baru lahir, sering menghilang dalam beberapa minggu. Tapi ini dapat muncul pada orang-orang dari segala usia. Pada orang dewasa, kondisi ini dapat bertahan selama berbulan-bulan, bahkan bertahun-tahun.

Hal ini dapat disebabkan oleh faktor-faktor seperti penggunaan produk perawatan kulit yang berat, pori-pori yang tersumbat, kerusakan akibat sinar matahari, cedera melepuh, dan penggunaan krim steroid jangka panjang.

Meskipun kista milia biasanya tidak gatal, sakit, atau berbahaya tapi ini membuat tidak sedap dipandang dan mengganggu penampilan. Namun, beberapa pengobatan rumah yang sederhana dan alami dapat membantu menyingkirkannya. Berikut adalah 5 solusi alami yang efektif melawan milia.

1. Perawatan wap

Ini adalah teknik yang sederhana tapi sangat efektif untuk mengatasi milia. Kamu hanya perlu merebus air dan menaruhnya di baskom kecil. Kemudian letakkan wajah tepat diatas air, uapnya harus langsung di wajah.

Kamu dapat menggunakan handuk untuk menutupi kepala, dengan cara ini uap hanya masuk di milia. Uap akan membuka pori-pori, dan untuk hasil yang lebih baik, lakukan ini setiap hari.

2. Tomat

Jus tomat adalah obat yang sangat efektif yang dapat digunakan untuk mengobati bintik-bintik susu. Iris tomat menjadi 2 bagian dan peras, lalu gunakan untuk menggosoknya dengan lembut di area milia muncul.

Biarkan jus tomat selama 20 menit di wajah, kemudian gunakan air hangat untuk membilasnya. Untuk hasil terbaik, lakukan cara ini 2 minggu sekali.

3. Madu

Madu membantu mengobati milia karena sifat anti oksidan dan mempertahankan kelembapan. Cukup oleskan madu di wajah dan biarkan selama 15 menit kemudian bilas. Lakukan ini setiap hari sampai melihat perubahannya.

4. Lemon dan gula

Untuk menghilangkan milia, pengelupasan wajah satu atau dua kali seminggu akan memberikan efek terbaik. Untuk scrub buatan sendiri ini, campurkan 2 sendok makan gula, 1 sendok teh air lemon, dan 1 sendok teh minyak zaitun.

Gosok wajah dengan campuran tersebut dan biarkan menempel di kulit selama 20 menit sebelum dibilas. Ini akan membantu memecah dan membuka pori-pori yang menjebak milia.

5. Minyak jarak

Minyak jarak banyak digunakan untuk mempertebal bulu mata dan alis, meningkatkan pertumbuhan rambut, tetapi juga sangat bermanfaat untuk menghilangkan milia. Minyak jarak membantu mengendalikan produksi minyak pada kulit dengan penyembuhan alami dan sifat antibakteri.

Untuk scrub, gabungkan minyak zaitun dan minyak jarak dengan jumlah yang sama dan oleskan sebagai masker di wajah. Biarkan sampai benar-benar diserap sebelum dibilas. Bahan-bahan alami ini sangat efektif dan memberi efek positif sangat cepat setelah menggunakannya.

Sumber: Grid

.

Penting !!! Ramai Orang Islam Tak Tahu Pasal Ni ! Hukum Suami Cium Jenazah Isteri

Apakah hukum si suami memberi ciuman kepada si isteri ketika saat akhir si isteri dikafankan? Maksud saya, selesai si mati dimandikan dan dikafan, hanya tinggal muka sahaja belum dikafankan kerana memberi peluang kepada anak si mati memberi ciuman terakhir.

ABDULLAH,
Ciuman mempunyai maksud kasih sayang atau tanda hormat. Oleh itu tidak mengapa mencium jenazah selagi mana jenazah itu adalah mahramnya dan antara suami terhadap jenazah isteri atau sebaliknya.

Sepakat ulama bahawa wuduk jenazah tidak terbatal kerana terangkatnya taklif kepada jenazah.
Ciuman kepada jenazah sering dilakukan Rasulullah yang diriwayatkan Saidatina Aisyah RA; “Bahawa aku melihat Rasulullah mencium Uthman bin Maz’un apabila beliau meninggal dan aku melihat linangan air mata baginda.” (Hadis Riwayat Abu Daud)

Tidak digalakkan memberikan ciuman berulang-ulang kali. Larangan seperti ini biasanya dirujuk kepada budaya masyarakat melayu.

Jika ingin melakukan, biarkan penuh dengan adab dan sopan. Bukan menjadi tontonan orang ramai yang menziarahi jenazah.

Mungkin boleh memberikan ciuman terakhir ketika jenazah masih di rumah dalam keadaan yang tidak menjadi tontonan.

Tidak sopan dalam kalangan orang ramai yang sibuk menguruskan jenazah, kelihatan isteri memberikan ciuman terakhir kepada jenazah suami. Bukan sahaja jenazah, pasangan suami isteri juga tidak sopan apabila berciuman dihadapan orang ramai.

Sumber: NasihatUstaz.my

Add Comment