Ada Anak Atau Tak, Please Basuh Sayur Bersih-Bersih. Ibu Ini Guna Liquid Cleanser Je

Ibu-ibu kena tahu cara mudah nak basuh sayur dari kesan racun serangga dan ulat-ulat halus.

Nampak macam perkara remeh tapi sayur kalau tak dibasuh bersih-bersih boleh berbahaya kepada kesihatan manusia.

Seperti kita sedia maklum sayur-sayuran yang dijual di pasaran sudah tentu mempunyai kesan semburan racun serangga semasa proses penanamannya.

Dari mata kasar kita memang tak akan nampak masih ada lagi kesan racun serangga atau ulat halus atau serangga yang kecil pada sayuran.

Cukupkah sekadar membilas dengan air paip sahaja sebelum kita masak sayur-sayuran yang dibeli? Apatah lagi kalau anda menggunakan sayur-sayuran tersebut untuk menu makanan si kecil.

Daya tahan tubuh bayi atau kanak-kanak pada sebarang kekotaran, kuman atau bakteria tidak sama dengan ketahanan tubuh badan orang dewasa.

Sudah tentu, kalau sayur yang anda masak untuk si kecil masih mengandungi kotoran ia boleh menyebabkan kesakitan atau jangkitan kuman.

cara mudah basuh sayur
Pastikan sayur sudah dibasuh bersih sebelum bagi anak makan
Seorang ibu, Puan Nur Amirah Abdul Jamil berkongsi panduan membasuh sayur yang menjadi amalannya untuk memastikan segala kotoran dan kesan racun serangga yang tak nampak di mata kasar benar-benar hilang. Semoga semua ibu memanfaatkan info dan panduan ini.

Guna Liquid Cleanser
cara mudah basuh sayur
Mudah je guna liquid cleanser ni
Tiap kali bila kita pergi pasar, mesti kita geram tengok sayur dan buah-buahan yang segar tu kan, tapi bersihkah?

Jangan tak tahu, masih ada kesan racun serangga dan ulat-ulat halus yang melekat kat sayur/buah-buahan kita tu tau. Membasuh dengan air sahaja tidak mencukupi. Ni meh mira ajar macam mana mira basuh sayur.

Mira pakai pureen liqiud cleanser ni (boleh basuh botol susu, puting bayi, mainan, sayur, dan buah). Jangan risau benda ni selamat untuk bayi pun tau. Yang mira pakai ni orange flavour. Harga dia pun mampu milik. Boleh cari dekat pasaraya tempat bayi.

Tak kisah la ada anak ke tak da ke. Please basuh sayur kita masak bersih-bersih, gunakan air yang banyak semasa membasuh. Jangan pulak basuh dengan air skali lalu je ye.

Posted by Nur Amirah Abdul Jamil on 27hb Februari 2018

**blakang botol tu ada cara penggunaan. Macam saya ni tertekan banyak sabun tu plus air kuat tu yang nampak beria sabunnya.
**makan tak rasa sabun pun


Keadaan brokoli sebelum dan selepas dibasuh bersih

Nampak bersih rupa buah anggur lepas dibasuh bersih guna liquid cleanser

Add Comment

one × 1 =